Thursday, June 30, 2011

memori.

aaaa...rindu nya suasana diploma dekat unimap dulu.. (2007-2010).
unimap..satu tempat yang jauh nuuuun di utara tanah air. aku tak pernah jejak ke perlis sehinggalah mendapat tempat di unimap (dip in mechatronic eng.).
kat sana, tempat yang mana aku jumpa dan kenal ramai orang.. i even knew all the student's name(sama ada nama betul or nama samaran) for my dip batch.all okay.include boys and girls. :)
bukan ape. sebab kawan-kawan serumah semua berlainan course. so masa dorang cerita ape-ape, when they told their friend's name, aku jenis cepat sikit ingat muka and nama orang...


to be honest, sejak kebelakangan ni, i lost some of my memories. bukan lost semua. but i can't remember all the moments here.macam ada kenangan-kenangan yang sepatutnya aku ingat, tapi aku lupa..so, before it getting worst, aku nak tulis kenangan-kenangan yang aku suka sangat dekat unimap ni..



mendapat markah penuh untuk test teknologi maklumat :p
aku tak pernah sangka akan dapat markah penuh untuk mana-mana subjek bila melangkah ke universiti. memang lah subjek ni macam senang jugak, but for me, ini satu penghargaan :) sebab lect tu cakap sepanjang dia mengajar subjek tu, xda sapa dapat full mark.am i the one? hehek :D
oh myyyy...masa diumumkan nama aku tu, rasa macam mimpi.hihihi
sejak itu, sinar mula terpancar..(sinar ape?aku pon tak pasti =p)thanks to ALLAH!



mendapat hadiah sebab welding paling cantik
ni lagi satu yang tak dapat dilupakan.okay.masa semester ni aku ada subjek bengkel. so memang kene pergi workshop. antara task yang kena buat welding, sheet metal.milling, turning.
masa buat welding ni, aku memang tak suka lah sebab panas satu hal. satu lagi sebab masa 1st try welding, encik ijam cakap welding aku paling terukk antara semua. dia cakap lagi tangan aku tak kuat dan suruh minum susu banyak-banyak dan buat tekan tubi dekat hostel.
aku macam.......apeee nii (whatt theeeeeee...)
balik hostel. aku rasa down sangat. aku rasa aku lah manusia paling teruk dan tak berguna.
then aku beli susu dutch lady kotak dan aku minum.aku jugak buat tekan tubi sendiri..tekan tubi aku buat, tekan dinding pon aku buat.sebab rasa malu dan tercabar sangat! =p
the next welding, encik ijam cakap, dia akan pilih 1 yang terbaik dan dapat hadiah. aku dah buat latihan-latihan tangan yang sepatutnya supaya tangan aku kuat.hihi and finally, aku lah pemenangnye..
tak sangka aku punya terpilih dan dapat rm10.hehek..
walaupun nilai nya tak seberapa, tapi bagi aku sangat bermakna :') terharuuuu...wuuwuuuu..



pergi ke kilang/bengkel membaiki kapal
masa ni, aku dan 2 orang kawan baik pergi joging sekitar kampus.perlis ni indah permai wa cakap sama lu.
kolej kediaman aku dekat dengan pantai dan sawah padi.i've been there a lot!kadang-kadang study dekat sawah padi.tenang.back to the story, masa joging2 tu, nampak lah kilang ke ape tp macam bengkel baiki kapal-kapal nelayan aku rasa. dalam tu, bestt sebab dapat tengok in real kapal-kapal besar. tapi agak bahaya sikit.keselamatan kena diutamakan.



pergi tengok bunga api dekat stadium
okay.ni pon tak boleh lupa sebab malam tu ada test.subjek mechanic kalau tak silap. aku macam tak berapa bagus sangat subjek ni. then one of my friend cakap, kalau kami berusaha untuk study subjek ni, lepas test dia nak bawak tengokk bunga api. aku ngn kawan-kawan hepi lah.macam ayah courage untuk anak-anak study..



pergi beraya rumah kawan-kawan sekitar utara
setiap kali balik cuti musim raya, jamuan raya menyusul.best sangat sebab dapat gather ramai-ramai pastu berkonvoi ramai-ramai..alaaa..macam rugi je tak amik gambar banyak-banyak..



mengail di tepi jalan
jangan tak tahu, kat perlis, tradisi mengail dekat tepi-tepi jalan menjadi kebiasaan tau.masa mengail ni best jugak, banyak ikan kecil-kecil alahai comelnye lah..mengail guna batang pokok ubi kayu je.umpan, cacing.
kenangan manis mengail bersama kak ayu, kak 'adi, shahmi, amin, najib dll.. :))



bowling for mecha day
pasukan diploma hantar dua team. satu team gempak punye..stock terrer2..satu team(team aku laaa tu) semua terrerr kecuali aku.heehe..aku ingat lagi, bola masuk longkang je banyak sampai zul pon ajar supaya tangan kena lurus masa nak baling bola tuuu.sampai sekarang aku practice wehh zul and it work!. thankss.. =p team satu lagi, berjaya menggondol tempat. naib juara ke ketiga?sorry.forgot already :(




menjadi MPP
thanks to someone for helping and gave me strength dalam situasi-situasi yang getir.
thanks to someone jugak sebab dia aku rajin nak study.kalau tak, pemalas nye ya ampun...
thanks to my friends.
thanks to the team members.
thanks to everyone.



gambar kiri: aku semasa diploma di unimap(rujuk jaket)
gambar kanan: gambar aku telah di sabotaj oleh adik sendiri..biasalah, bebudak zaman technology =p


setakat ni dulu yang terlintas di fikiran.nanti citer lagi..kenangan yang tak best pulak =p




p/s: kat unimap jugak telah berjumpa my gu jun pyo 



arigato minna san, ja ne!(。◕‿◕。)

No comments:

Post a Comment

terimakasih daun keladi.arigato gozaimasu!