Friday, June 3, 2011

assalammualaikum...

alhamdulillah masih bernafas hingga ke hari ini..alhamdulillah..
actually, pada hari rabu yang lepas sesuatu yang jarang berlaku telah berlaku..sangat panjang ceritanya tapi beginilah setelah dipendekkan.

suatu beberapa hari, yakni hari selasa dan rabu, my family telah datang ke KL sebab my abah ade kerja kt sini.
unfortunately, aku ade test pada rabu pagi itu.jadi tak dapat lah join mereka selasa(malam) untuk makan bersama.(sbb masa tu lah aku baru nak stdy.last minit stdy berkesan kate org..hihiks)

nasib baik exam pepagi, jadi lepas exam n lunch semua, aku try tanya-tanya pakcik bas rapid how to go to my family's place.oh, dorang duduk dekat hotel grand dorset ke ape ntah(lupa!).
my mom said, dekat je dengan sime darby hospital. so, i asked pakcik bas how to go to that hospital la..
then dia kasi la tahu camna kan. then in the bus, i met indian women and had little chat with her n gossip also.
i mean, dia lah kasi tahu gossip kt aku..aku dengar je.haha
then dia bg cadangan kt aku untuk ke tmpt yg aku nak tuju..sama macam previous pakcik bas.

smpi kt perhentian batu 3, aku kena tunggu another bus untuk ke subang jaya. sebab bas yang mula-mula naik tu akan ke KL terus. dekat perhentian bas tu, aku dipertemukan dengan seorang pakcik. mula-mula mcm tak selesa juga sebab dia banyak sangat cakap! cerita macam-macam. aku mcm all ear to him lah kan..tanda hormat.hihiks.pastu dia cakap, susah nak tunggu bas ke subang jaya di tepi highway macam tu. perhentian batu 3 tu memang betul2 tepi highway. then dia suggest kan kt aku naik bas mini metro ke batu 10 which is nearer to subang lah kot. aku follow je sebab aku takut sensorang kat batu 3 tu..

tup tup pakcik tu bayarkan tambang bas. serius aku terharu sbb aku mula-mula mcm berprasangka buruk terhadap pakcik tu. dia betul-betul ikhlas tolong aku gamaknya. dalam bas aku tengok ramai sangat foreigner.
suddenly, aku pulak yang rasa aku kt negara lain.oh man.where malaysiannnn?

sesampai kt batu 10, pakcik tu suruh across jejantas and tunggu bas untuk ke subang.. masa tu aku totally lost.aku mana pernah oi naik bas mini area selangor-kl ni..masa aku tunggu tu, ada sorang student india ni tanya aku nak pergi mana semua.sebab dia tengok aku macam lost dan abandon je kot. bila aku cerita pasal hospital tu, dia tak tau pon. but dia suggest naik bas sekali dengan dia sebab bas tu ke area subang.

bila bas sampai, dia pon bincang-bincang dengan pakcik bas destinasi aku. aku angguk and geleng je.haha
sebab aku betul-betul tak tahu..smpi satu tempat yang asing sangat bagi aku, pakcik tu kata, dah sampai hospital sime darby. aku gembira gila.aku cepat-cepat ucap terima kasih kt indian guy tu ngn pakcik bas.

aku lari-lari cari hospital tu sebab kawasan tu macam scary juga. gelap dan kawasan pembinaan.
aku cari punya cari tak jumpa.aku hampa.aku pergi dekat kawasan construction and asked the engineer there.indian engineer.dia cakap, bangunan yang sedang dibina tu lah hospital sime darby. mana ada orang lagi!
aku dah seram.ni cerita hantu ke puaka ape ni. aku buat muka sedih. dia kata, tunggu bas depan tu and segera keluar dari kawasan tu sebab berhantu.okay.aku tipu. dia cakap, aku dah salah tempat.hospital tu masih dalam pembinaan dan takde sebarang hotel pon dekat area situ.aku bergegas cari pondok bas.dah lah aku berbaju kurung masa tu.baru balik kelas kan. habuk kat muka, toksah cakap.macam bapak dorang punya muka aku tu. -..-



tunggu punya tunggu, aku macam nak give up dah sebab tempat tu x membangun langsung.aku takut dengan acidman and geng-geng kapak semua tu.n aku tak rasa ada bas lalu kt situ lagi.tapi ALLAH tu maha mendengar rintihan hambanya..
ada satu bas mini ni lalu.aku tanya boleh ke hantar ke hospital sime darby( aku tnya ini je sepanjang naik bas) sebab mak aku cakap tu bangunan yang paling besar dan dikenali dekat situ.tapi macam hampa sebab pemandu bas pon tak tahu.eee aku macam nak cepuk je.bape lama bawak bas tak tahu bangunan hospital tu?hehek

tapi, naik je lah asalkan aku sampai dekat kwasan yang rmai orang dan banyak kenderaan sikit.
sampai dekat mana tah, dia cakap aku kena turun dekat sini and redah bawah jambatan tu tunggu bas lain.
aku macam, wthhhhh penat oi. tapi istighfar je lah.
aku jalan lah bawah jambatan dengan seorang orang asing ni.tapi fasih berbahasa melayu.dia pon macam lost but at least, tempat yang dia nak tuju tu mcm diketahui umum juga.

then naik bas rapid pulak.mula-mula dia cakap aku xleh naik bas tu sebab dia tak lalu pon spital tu, but then dia panggil aku naik balik sebab ada aunty cina sorang tu suruh aku naik.rupa-rupanya aunty tu tahu hospital yang aku maksudkan. dia cite la kt aku nak pergi cmne sume. dia cakap, aku kena turun depan sunway piramid n tunggu bas mini.dan tanya dekat bas mini tu ke sjmc(subang jaya medical center).
aku rasa patut lah orang tak tahu hospital sime darby. rupanya sjmc!tapi sjmc hak sime darby. =P





aku pon ucap thanks and bye-bye dengan aunty tu.tunggu bas mini depan sunway piramid, then sampai dekat sjmc.sesampai je, aku jalan-jalan, mak n adik-adik aku tengah tunggu tepi jalan smbil lambai-lambai.
aku rasa bersyukur sangat sebab berjaya mengharungi liku-liku utk jumpa family aku.ayah aku ada meeting masa tu.syukur sangat takde ape-ape yang buruk berlaku malahan rakyat malaysia telah membantu aku.

bersyukur sangat sebab dipertemukan dengan orang-orang yang baik-baik belaka.seriusly.aku terharu gila dengan pertolongan-pertolongan sedemikian.aku memang tak biasa naik bas mini semua tu.ni lah pengalaman manis buat aku walaupun penat sikit.hihihiks

okay, sebenarnya, dari uitm tmpt aku belajar ni, ada je bas yang DIRECT TERUS ke sunway piramid. what do you think guys?hahaha.










dan sebenarnya(yuna) aku hanya perlu naik bas itu dan tunggu bas mini........................thats all. -..-






arigato minna san, ja ne!(。◕‿◕。)

No comments:

Post a Comment

terimakasih daun keladi.arigato gozaimasu!