Sunday, June 21, 2009

tag dr yana

Adalah baik sekiranya anda menulis 25 perkara yg org xtau semasa kecil anda. Dihujung entry, anda harus memilih 5 org utk ditag. Anda amat bertuah jika ditag saya sbb sy ingin tau lebey lanjut tentang zaman comel anda dulu..

huhu..first tme rjn buat mende alah ni..
long time ago,there was a little cinderella named HUSNA aka MEON...

[1] aku menetap di kuala kangsar pada mula nya sebelum berpindah ke ipoh

[2] masuk tadika pada usia seawal 5 tahun(awal la sgt kn..haha).then masa 6 tahun aku masuk darjah 1..ramai yang ingat aku lompat sbb PTS..no lah..

[3]masa tadika aku kawan dengan athirah.dia umo 6tahun masa tu.jadi masa sekolah rendah kami sekelas.myb ni antara sebab aku lompat terus darjah satu.

[4]masa tadika jugak aku kawan dengan habibah(BIB) tp aku da lost kontek sampai la kami sekolah menengah bersama-sama.tp die batch junior.bila belek2 gmbar dlu mmg ade gmbr kami bersama.dpat hadiah masa hari anugerah tadika.ni la satu-satunya kwan tadika yang aku jmpa balik.

[5]dari sekolah rendah (darjah 1-6) hinggalah ke sekolah menengah(tingkat 1 -5) aku pasti menjadi ahli rumah sukan warna MERAH.pasti.

[6]masa tadika lagik aku percaya yang super ring(mknn ringan) menggunakan darah manusia utk menjadikan nya warna oren yang terang.

[7]kisah tragis masa kecik,aku suka makan kertas.kertas paling sdap masa tu adalah kertas petak-petak besar iaitu buku tulis maths utk drjah 1.

[8]setiap pagi pasti aku minum milo sebelum ke skolah.

[9]aku suka mengorek telinga dari kecik sampai la sekarang.

[10]penah satu ketika,ibu buat kuih.tak ingat kuih apa.tp aku x suka kuih tu.aku ambik kuih tu dan pergi belakang rumah.pastu aku campak ke luar pagar.then aku amik lagik.pastu pergi belakang rumah.dan campak kan nya lagi.ibu pasti ingat aku suka kuih tu...bukan x sedap tapi aku takot membazir.xda sapa makan.jadi aku fikir burung akan makan kuih yang aku campak tu.

[11]aku x suka agar-agar dan puding sejak kecik.

[12]aku penah jatuh katil double decker.akibatnya dagu berdarah dan terpksa dibalut.
pergi sekolah org ingat ada janggut putih mcm santa.bluekkk!
dagu aku sekali lg luka berdarah akibat jatuh van.gila..

[13]masa kecik.kak sal yang jaga aku dan abg2.dia slalu warning aku jangan main luar rumah sebab ade MOMOK kt luar rumah.aku tengok ikut tingkap,ade sorg pakcik sedang mesin rumput berhampiran rumah.dia pkai seluar askar dan muka ditutup.aku sangat percya yang pkcik tu adelah momok yang dimaksudkan.

[14]aku alergik kucing.masa sekolah menengah teruk aku kena dengan ili dan linot.isk..

[15]family aku bela arnab dlu.bnyak gila membiak.ade jugak burung puyuh.amik telur makan dengan nasik lemak.penah ada hamster.sekarang menternak ikan dan kura-kura.

[16]aku fobia dengan pisau cukur sehingga ke saat ini.

[17]time mandi aku suka terbalik kan cebok or gayung dalam kolah air.pastu angkat sikit gayung tu.nanti terhasil buih besar dan bunyi.aku rsa mcm ada raksasa nk kuar.-----pengaruh tv

[18]penah main kejar2 smpai terkencing dalam seluar tapi nasib baik sempat masuk bilek air.

[19]kawan2 cakap kalau tindik kena tembak.jd aku tkot jadi apa kt telinga nanti.susah lah aku nk korek.akibatnya smpai sekarang xtindik telinga.knak2 mmg suka percya menda cmtu.

[20]masa kt kuala,ustaz kamaruzzaman yang aja mengaji akan dtg umh setiap mlm.
kt ipoh ngaji kt umah ustazah ni.selalu x ingat jalan rumah dia.

[21]penah kna kejar anjing masa nk g solat terawih dengan jiran.

[22]ada seorang bdak laki telah pukul aku dengan kayu d tmn permainan tnpa sebab
.jahanam kau.aku x balas sebab aku xda apa2 tme tu.aku just protect adek aku je.
bia la aku je kena.akhrnya dia kne marah dgn sorang pakcik kt situ.thnxx pkcik..selamat kau budak aku x cam muka kau.

[23]tak suka benda berbulu mcm teddy bear.

[24]suka membaca smbil makan.

[25]masa kecik aku suka kad.mcm kad bank.kad kredit.kad yg keras mcm tu la.
penah tu aku amik kad-kad dlm dompet ibu.aku main sorang2.aku letak bawak carpet.
bila aku rasa aku nak keluarkan duit.aku amk la kad kt bwh karpet.pastu aku pegi kat laci meja wat2 la mcm bank.pastu kuar duit.pastu smpan balik bawah karpet.
aku tataw plak kad2 tu penting bg ibu.aku bia je bpe2 ari bawah karpet.
smpi la ibu vaccum bilek.angkat karpet.tjumpa kad2 tu.

8 comments:

  1. kesian nye..
    ate..knape ko x kencing je tepi longkang mse men kejar2 tu??
    wakaka

    ReplyDelete
  2. haha..aku xpnh wt cmtu..so xtaw cmne da nk tahan.klo ak berhenti lari..sure kne tangkap..

    ReplyDelete
  3. ada persamaan.alergik kucin.haha.act bukn alergikto geli ar

    ReplyDelete
  4. lawak la ang nih una...sian mak cik sarimah,mesti dia carik kad bank dia...ang nih kecik2 lagi dah pandai main kad bank ek...mantap sungguh..

    ReplyDelete
  5. ain--mmg geli pon ngn kucing..

    eman...gtu la gamaknya tme kecik.
    ade jugak cite2 nk jd akauntan sebab ingat akauntan yang duduk di sebalik mesin ATM tu..

    ReplyDelete
  6. apsal korek telinge..?nape x korek idung ke...?hahahaha

    ReplyDelete
  7. hihhhihi...

    cam ner hang bleh terpikir ada org duduk disebalik mesin ATM tu?

    ReplyDelete
  8. ijan--hdung2 ni sensitip sikit...tu psl korek telinga..hahhaa

    eman--cmne tah aku leh tpk cmtu..
    sbb lack of knowledge psl teknology kot mse kecik..hahaa..aku pk suma guna tnaga kerja manusia..

    ReplyDelete

terimakasih daun keladi.arigato gozaimasu!